TVN uruchamia 15 nowych kanałów z pomocą sztucznej inteligencji

tvn uruchamia 15 nowych kanalow z pomoca sztucznej inteligencji

Telewizja FAST zmienia oblicze mediów w Polsce. TVN Warner Bros. Discovery nie tylko wprowadza nową jakość w oglądaniu telewizji, ale i wyznacza kierunki rozwoju branży. Sztuczna inteligencja wspomaga tworzenie “kanałów nowej generacji”, które otwierają przed widzami świat spersonalizowanych treści.

15 nowych kanałów telewizyjnych FAST

Telewizja nieustannie się rozwija, a sztuczna inteligencja staje się jej integralną częścią. TVN Warner Bros. Discovery właśnie uruchomiło 15 kanałów FAST, co jest znaczącym krokiem w przekształcaniu tradycyjnego sposobu konsumpcji mediów w Polsce. Kanały te, określane mianem “nowej generacji”, oferują widzom różnorodność treści, od seriali fabularnych po programy rozrywkowe. Wszystkie one czerpią z bogatego portfolio darmowego kanału TVN, a ich zróżnicowanie tematyczne ma za zadanie dostosować się do indywidualnych preferencji odbiorców.

Podążając za globalnymi trendami, TVN WBD stawia na personalizację i innowacyjność w dystrybucji swoich treści. Kanały FAST wpisują się w model Free Ad-supported Streaming TV, gdzie kontent utrzymywany jest dzięki reklamom, a technologia Dynamic Ad Insertion pozwala na spersonalizowaną reklamę. Ten sposób monetyzacji mediów zyskuje na popularności, i jak pokazują prognozy, będzie stanowił znaczący segment rynku w nadchodzących latach.

Jak działają kanały FAST TVN i dlaczego są wyjątkowe?

Kanały FAST TVN to przemyślana strategia dystrybucji treści, która kładzie nacisk na użytkownika. Wykorzystując sztuczną inteligencję, kanały te mają ułatwić odbiorcom odkrywanie nowych programów dostosowanych do ich zainteresowań. Każdy z kanałów koncentruje się na konkretnym rodzaju programów, takich jak seriale, paradokumenty czy reality-show, co jest odmiennym podejściem niż te przyjęte przez serwisy streamingowe na zachodzie.

“Układając ramówki korzystamy zarówno z automatyzacji, sztucznej inteligencji, jak i pracy zespołu programowego. Silniki AI uczą się z czasem, bo potrzebują danych więc niewykluczone, że za dwa lata kanały będą tworzone całkowicie automatycznie” – mówi dla Wirtualnemedia Maciej Gozdowski, group vice president odpowiedzialny za serwisy streamingowe WBD w Polsce

Dzięki modelowi reklamowemu DAI, widzowie mogą otrzymywać spersonalizowane reklamy, co zwiększa potencjał zarobkowy platform. Jest to szczególnie ważne w kontekście rosnących przychodów z kanałów FAST, które według prognoz mogą osiągnąć nawet 18 miliardów dolarów w 2028 roku.

Przyszłość kanałów FAST i ich globalne perspektywy

Rynek kanałów FAST jest jednym z najszybciej rosnących segmentów rynku medialnego. Z prognoz wynika, że do 2028 roku globalne przychody z tego typu kanałów mogą potroić się w stosunku do roku 2022. Stany Zjednoczone są liderem w tej dziedzinie, ale trend ten zyskuje na popularności również w Polsce.

Inwestycje w kanały FAST są odpowiedzią na zmieniające się nawyki konsumpcyjne widzów. Nie tylko TVN Warner Bros. Discovery wykorzystuje ten model, ale także inne podmioty, takie jak serwis Pilot WP czy Rakuten TV, rozwijają swoje własne kanały FAST. To pokazuje, że branża telewizyjna musi nieustannie się adaptować, aby sprostać oczekiwaniom nowoczesnego odbiorcy.

Udostępnij ten artykuł
Link do skopiowania
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Warto również przeczytać

Polecenia dzięki którym efektywnie wykorzystasz ChatGPT

exai darmowy ebook z promptami