Rozwój technologii AI nieustannie zmienia sposób, w jaki korzystamy z internetu, oferując coraz bardziej zaawansowane narzędzia i funkcje, które ułatwiają nam życie. Jednym z najnowszych i najbardziej obiecujących projektów w tej dziedzinie jest inicjatywa The Browser Company, która ma na celu stworzenie przeglądarki internetowej napędzanej przez sztuczną inteligencję, zdolnej do samodzielnego przeszukiwania sieci w odpowiedzi na konkretne zapytania użytkownika.
Nowa era przeglądania internetu?
The Browser Company pracuje nad przeglądarką Arc, która uzbrojona w sztuczną inteligencję, ma za zadanie przeglądać internet w imieniu użytkownika, bez konieczności korzystania z tradycyjnych wyszukiwarek. Jak ujawnił CEO firmy, Josh Miller, w opublikowanym niedawno wideo, użytkownicy będą mogli wprowadzać specyficzne zapytania, takie jak rezerwacja stolika w restauracji, a przeglądarka zajmie się resztą, dostarczając potrzebne informacje bezpośrednio do nich.
Ostatnio wprowadzona aplikacja Arc Search dla iPhone’a, wyposażona w funkcję “browse for me”, już daje przedsmak możliwości AI w przeglądarkach. Możliwość generowania nowych stron internetowych z podsumowaniami z co najmniej sześciu powiązanych linków, to tylko początek tego, co ma do zaoferowania technologia stojąca za Arc.
![](https://exai.pl/wp-content/uploads/2024/02/Arc-wyniki-wyszukiwania-473x1024.webp)
Innowacyjne funkcje i wyzwania
Przeglądarka Arc ma wprowadzić szereg innowacyjnych funkcji, które mają zapewnić użytkownikom szybki dostęp do najbardziej istotnych informacji, omijając tradycyjne wyszukiwarki i konieczność przeglądania wielu stron. Wśród nich znajduje się opcja “instant links”, która pozwoli na natychmiastowe przejście do określonego linku, oraz funkcja “Live Folder”, która będzie automatycznie aktualizować foldery w momencie pojawienia się nowych wydarzeń.
Jednak wprowadzenie AI w przeglądaniu internetu rodzi również pytania dotyczące wartości, jaką technologia ta zwróci twórcom treści, których prace są podsumowywane. The Browser Company zapewnia, że dane użytkowników nie będą sprzedawane stronom trzecim w celach zysku, a firma bada różne metody, aby zrównoważyć szybki dostęp do informacji z należytym szacunkiem dla twórców treści.
Rola AI w selekcjonowaniu “najlepszych” wyników wyszukiwania stawia pytania o preferencje osobiste i indywidualne potrzeby użytkowników internetu. Modele językowe, takie jak te oferowane przez OpenAI czy Perplexity, zyskują na popularności, dostarczając odpowiedzi na platformach cyfrowych. W międzyczasie, giganci jak Google, Microsoft, czy DuckDuckGo inwestują w technologie sztucznej inteligencji, aby ulepszyć swoje mechanizmy wyszukiwania.
Arc Browser ma na celu wprowadzenie nowej metody wyszukiwania w przeglądarkach, co może nie tylko zrewolucjonizować sposób, w jaki użytkownicy korzystają z internetu, ale również wpłynąć na przyszłość cyfrowego wyszukiwania informacji. Opracowywana technologia obiecuje szybką, bezpośrednią i personalizowaną ścieżkę do informacji, stawiając użytkownika na pierwszym miejscu i odrzucając modele oparte na reklamach.