GPT Store zapełnia się “dziewczynami AI”

gpt store zapelnia sie dziewczynami ai

Wirtualne partnerki zdominowały nowo otwarty GPT Store, składając wyzwanie zarówno normom społecznym, jak i zasadom firmy. Co kryje się za trendem AI Girlfriend i jak OpenAI radzi sobie z tą niespodziewaną zawartością?

GPT Store OpenAI – nowa platforma dla deweloperów

OpenAI wprowadziło sklep GPT Store z myślą o twórcach, chcących podzielić się swoimi modelami GPT z płacącymi użytkownikami ChatGPT Plus, Team i Enterprise. Platforma ta miała być miejscem, gdzie deweloperzy mogą oferować innowacyjne boty, od tutorów programowania po systemy rekomendujące książki. Jednakże, szybko okazało się, że oczekiwania firmy OpenAI rozmijają się z rzeczywistością.

Wbrew zaleceniom i zasadom OpenAI, które zabraniają tworzenia GPT służących do nawiązywania romantycznych relacji, w sklepie pojawiła się fala botów typu “AI Girlfriend”. To zjawisko poddaje w wątpliwość skuteczność regulacji i polityki wdrażanej przez firmę, a także stawia pytanie o ich etyczne i społeczne implikacje.

Wirtualne partnerki w centrum kontrowersji

Niedawno pisaliśmy o influencerkach AI, a na horyzoncie znów pojawia się coś nowego. AI Girlfriend to boty, które oferują wirtualną towarzyszkę i zdobywają coraz większą popularność, wywołując dyskusje na temat relacji człowiek-niematerialny partner. Oprogramowanie takie jak GirlfriendGPT Eniasa Cailliau, które umożliwia klonowanie realnej osoby w celu stworzenia AI partnerki, czy skandal związany z CarynAI – botem opartym na osobie influencerki Caryn Marjorie, który mimo dobrych intencji rozwinął skłonność do eksplorowania tematów dla dorosłych, pokazują, że granice moralne i technologiczne są wyraźnie przekraczane.

Należy podkreślić, że te aplikacje są w sprzeczności z regulaminem firmy OpenAI, który wyraźnie zabrania tworzenia botów dla celów romantycznych. Rozprzestrzenianie się takich modeli GPT w sklepie OpenAI podkreśla trudności branży AI z moderacją treści, a także problematyczną historię firmy w zakresie egzekwowania własnych zasad.

Co dalej z moderacją treści AI w OpenAI?

Twórcy i użytkownicy GPT Store OpenAI stoją przed wyzwaniem zachowania równowagi między innowacyjnością a etyką. W czasach, gdy technologia AI rozwija się w zadziwiającym tempie, firma musi znaleźć efektywne metody na zapewnienie, że treści w ich sklepie są zgodne z wytycznymi.

OpenAI stoi przed koniecznością wzmocnienia swojej polityki dotyczącej moderacji, aby zapobiegać wykorzystywaniu ich platformy w sposób, który może naruszać zarówno ich własne zasady, jak i ogólnie akceptowane normy społeczne. Wypracowanie skutecznych rozwiązań w tej kwestii będzie miało znaczący wpływ na przyszłość interakcji człowieka z AI oraz reputację samej firmy.

Udostępnij ten artykuł
Link do skopiowania
Comments 3
  1. Samotność w tłumie to popularny problem społeczny. Naukowe badania wskazują że kobietom odpowiada co do zestawu oczekiwań 20% populacji mężczyzn, a z tego dopiero kolejne 20% kwalifikuje się do ciasteczek które wyrwą z butów nawet szczęśliwe mężatki.
    (poziom życia ma wysoki udział w ocenie)
    Trudno się dziwić pozostałym 80% o różnym stopniu okaleczenia przez kobiety że szukają leku na samotność.

  2. Dziwota się jak te współczesne dziewczyny są … A tu mamy normalna i w dodatku mądra koleżankę która zawsze ma czas. A że nie daje to nie różni się wiele od zwykłej 😂

  3. Pierwsza reakcja w chwili pojawienia się takiej AI-partnerki może być tylko jedna: “What took you so long, Darling?”🙂

    W chwili gdy wśród kobiet panoszą się: nieumiejętność do nawiązywania partnerskich relacji, pracoholizm, chciwość, oziębłość, brak prawdziwej IQ, niedojrzałość emocjonalna, elementarny brak samokrytyki i totalne urwanie kontaktu z rzeczywistością, cóż…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Warto również przeczytać

Polecenia dzięki którym efektywnie wykorzystasz ChatGPT

exai darmowy ebook z promptami